Saturday, October 10, 2009

我的梦想

有梦想的人是快乐的,能够为梦想而努力更是幸福的。
有人说,年轻是编织梦想的本钱。对我来说,梦想不分年龄不分地点。不同的年龄不同的地方,都会有不同的感受与梦想。

梦想之一:
Travel and work




Travel and work。在国外打工加旅游,一来可以真正融入和感受当地的文化,二来不怕旅游费太贵而负担不起。难得做人,不出去看看外面的世界,怎么对得起自己。
只要家人不反对,我又够独立的话,我想这个梦想是会实现的.


梦想之二:
爱情


“我的一颗心该交给谁?”
没有人喜欢孤单一个人.每个人都希望,快乐时有个人可以分享,悲伤时有个人愿意跟你一起分担.
但是在当代现实的社会,我也分不清谁是真心英雄?谁是披着羊皮的狼?所以我害怕,我害怕受伤…我梦想真的有一天可以让我遇到一个,能够让我安心地把一颗易破碎的心交给他的人.

梦想之三:
亲情



在我印象里面,我们家族好像没一起整整齐齐的吃过一顿饭.那感觉应该很幸福吧.
我梦想我们家族可以一起围着吃饭,有说有笑,和睦相处的一天.


梦想之四:
音乐


总觉得音乐有一种很吸引人的魅力,虽然我不会弹曲也不会谱曲,但如果有机会和时间的话,我会往这个梦想前进.


梦想之五:光明

世界很大,而我很小,但我还是梦想有一天可以把爱心带到世界各地。
照亮人间黑暗的每一个角落.

梦想之六: 秘密

一个我努力和付出了好多年的梦想.我会继续努力….

梦想不是天方夜谭, 不过现在的我还需要更多的努力,坚持,机会学习来完成我的梦想.

10 comments:

Penny said...

haha...funny ler u...
happy holiday^^

MicHelle said...

keep us suspend only wor ... =.=

风之幻 said...

I like this post~~ Hope u can achieve ur 梦想.. ^^

MicHelle said...

yay !!
nice post ! nice post !
hope ur dream come true also !!
im not like u..
u have ur own dream..
yet i din thought of any dream of mine...
hehe..
mb ...
i'm scare..
scare that my dream won't achieve and i'll be disappointed and etc..
so for myself..
i just hope that my family, my beloved, mu friend, and myself stay healthy...
then only i think of what to do in my next life ahead..
let us add oil together in our life ba!
toast for a colourful life ahead us !
^^

yen said...

thx both of u...
those dream already keep thinking many year ago already...
no matter hv achieve or not, i enjoy myself, because this is my motivation.
let us use the color to fill up the incomplete gap...
cheer^^

Penny said...

yea...u really always hv many meng xiang, dream to be achieved...
i wish u really can achieve all this one day^^
for me, i have no much dream lor,jz v simple, wif my family always b healthy, can live together wif my love one till the end of my life, and i can hv many $$$$$$ to go for travelling, hahaha.....

TinyHuman said...

我是披着狼皮的羊。。。
关于你的第一个梦想,可以考虑当空姐!
哈哈!我就有个学妹就是酱咯!

yen said...

penny:
yap,
no matter those dream hv achieve or not, it's not really important.The most important is we all stay healthy and happy.
Then after graduate remember work hard earn many many$$$$$...ha

Alex:
我觉得你像披着狼皮的狼多一点。。。
跟你开玩笑的拉。
嘻嘻

BlackJack said...

wat is dream?

someone told me that dream is a curse...

it curse u to work harder n harder to archive it.

it curse u to go through alot of happiness n sadness...

and at the end, this curse will give u a tear. a tear with a smile on ur face :)

yen said...

Wao~thx for ur comment here~haha

i think my dream are far away from me~

也许梦想,是为了让自己的生活还有存在变得更有意义,也是我们努力的原动力。。。